Saturday 2 March 2013

Penjagaan Tulang

Assalamualaikum.....

hmmm dh tengah malam ni.... 4dtomeiiii tengah menunggu chentahati balik, dalam pada layan TV channel astro TLC...tetiba rasa gatal plak nak berkongsi cerita pasal nak jaga kesihatan tulang.
Hehehehe sharing is caring....kan....
Jom baca....

Rasa sakit di bahagian tulang ada kalanya sukar digambarkan dengan kata-kata. Hanya yang pernah mengalaminya sahaja tahu betapa azabnya menanggung ketidakselesaan itu.... (huhuhuhu saya pernah rasa!!!!)

Andai itu situasi yang dihadapi, usah berdiam diri. Sebaliknya ambil tindakan segera demi kesihatan diri. Jangan menyedapkan hati sendiri dengan mengatakan masalah tulang hanya akan dihadapi oleh mereka yang meniti lanjut usia sahaja. (isk isk isk... tak betul tu dik non....) Sebaliknya setiap daripada kita tanpa mengira usia dan latar belakang harus mengambil kira dan berwaspada dengan masalah tulang.

Masalah tulang boleh dielakkan jika melakukan penjagaan sedari awal. Seperti yang sering diwar-warkan tulang memerlukan kalsium secukupnya setiap hari agar sentiasa sihat dan dapat bertahan untuk jangka masa panjang. Memandangkan kalsium akan hilang setiap hari dan diet harian yang diamalkan masih belum memadai bagi menguatkan tulang, justeru beberapa elemen lain harus diberikan perhatian.

Pemakanan seimbang dan amalan mengambil supplement berkaitan adalah amat disyorkan. Dengan makanan tambahan ini, penjagaan tulang lebih mudah dan terjamin memenuhi keperluan harian.

Set penjagaan tulang dan sendi daripada Shaklee terdiri daripada beberapa kombinasi produk iaitu:

Advance Joint Health Tablet (AJHT) : berfungsi merawat dan mengekalkan kelenturan serta keselesaan rawan sendi (glucosamine) 
OsteMatrix : berfungsi menghalang kerapuhan tulang. Bertindak membekalkan kalsium kepada badan. Ostematrix daripada Shaklee ini lengkap dengan magnesium, vitamin D serta boron yang membantu penyerapan optimum kalsium ke dalam tulang.

 


Omega Guard : membekalkan khasiat omega 3 untuk penjagaan kesihatan serta menghalang radang sendi

 
Alfalfa : Bertindak menyingkirkan lebihan minyak dan membuang toksin di dalam badan. Selain itu, bagus bagi menangani masalah kebas dan sengal.  

Pengambilan supplement yang betul dan teratur dapat memberikan kesan yang optimum. Rasailah sendiri perbezaan tahap keaktifan dan kelegaannya.

Anda berminat???
Dapatkan di mana-mana cawangan Shaklee berhampiran dengan ID 911292
ataupun....
Hubungi saya 0183112118 untuk order dan barang akan di pos ke muka pintu kediaman anda!!!!

owh... lupa nak bagitau... bulan mac ni promotion Ostematrix... Buy 6 free 1
walawehhhh memang murah berbaloi-baloi.....
Jom cepat!!!! Dapatkan segera bekalan anda..... :)    

   

No comments:

Post a Comment