Wednesday 20 February 2013

Kesuburan...

Set Kesuburan Shaklee (lelaki dan wanita)

Anda sedang merancang untuk hamil??? atau.... anda masih belum dikurniakan zuriat????
Kali ini kita berbincang tentang set kesuburan lelaki dan wanita. Mari kita lihat apakah yang ditawarkan oleh Shaklee untuk kesuburan lelaki dan wanita.
Ingatlah.... kita perlu berusaha.... selebihnya teruskan berdoa dan tawakal kepada rezeki Allah......  
Ok jom kita tengok apa yang Shaklee boleh bantu sebagai memenuhi usaha anda??
Set kesuburan wanita terdiri daripada
family wellness set dan women's health set.


Bagaimana set ini dapat membantu kesuburan wanita?

GLA complex
GLA complex adalah supplement yang amat penting untuk kesuburan. Ia amat bagus untuk diamal kan terutama bagi mereka yang mempunyai haid yang tidak teratur. Ia bertindak dengan mengawal dan mengatur ketidakstabilan hormon. Bagi mereka yang mempunyai cyst, GLA complex mampu mengecutkan cyst tersebut. GLA complex membantu tubuh menghasilkan 'cecair kesuburan'. 'Cecair kesuburan' ini memberi 'ruang' untuk sperma terus hidup hingga 5 hari.
Omega guard mempunyai Omega 3 yang membantu mengurangkan gumpalan pada dinding uterus dan membolehkan telur yang telah disenyawakan dapat melekat dengan sempurna. Kekurangan Omega 3 - Omega 6 juga turun dikaitkan dengan PCOS - polycystic ovarian syndrome iaitu salah satu punca ketidaksuburan pada wanita



Ostematrix membantu mengalkalikan tubuh untuk menyediakan persekitaran yang sesuai untuk persenyawaan sperma dan telur. Selain itu, jika mengandung kalsium yang mencukupi amat penting untuk pembentukan tulang bayi. 


Set kesuburan Lelaki terdiri daripada 
family wellness set dan men's vital health set.
Vita- E Complex Shaklee dilengkapi dengan selenium. Selenium adalah satu unsur yang penting untuk meningkatkan kuantiti sperm pada lelaki. Sebanyak 50% selenium didalam badan lelaki berada dalam testikel dan duktus seminal. Lelaki akan kehilangan selenium melalui air mani. Selenium yang cukup adalah amat membantu hubungan seksual lelaki bagi lelaki. Selenium juga mengurangkan risiko kecacatan pada bayi. Vitamin E juga merupakan antioxidant yang mampu meningkatkan kesuburan
Zinc sangat penting untuk proses pembentukan testron, mengekalkan paras testron yang bersesuaian, mengekalkan jumlah air mani dan memberi tenaga kepada sperma menuju ke ovum. Kekurangan zinc pada lelaki akan menjejaskan bilangan, pergerakan dan kesihatan sperma. Secara keseluruhannya, zinc membantu mengekalkan keinginan seksual yang tinggi dan menghasilkan sperma yang sihat.


Omega guard yang mengandungi omega 3 membantu pembentukan acrosome yang lebih kuat dan sempurna. Acrosome adalah struktur melengkung pada hujung kepala sperma yang memainkan peranan penting dalam proses persenyawaan telur/ovum. 

Set ini hanyalah usaha untuk kesuburan. Segalanya tetap ketentuan dari Nya. Yang penting teruskan berusaha, berdoa dan redha. 

Berminat???
Hubungi….. 018 3112118

No comments:

Post a Comment